Personal är ett ord som används för att beskriva de människor som arbetar inom en viss organisation eller företag. Det kan omfatta både anställda och frilansande medarbetare som bidrar till att hålla verksamheten igång. Personalen utgör just den arbetskraft som behövs för att uppfylla organisationens uppdrag och mål. Inom personalen finns olika typer av anställda och grupper som bidrar till att hålla organisationen i gång. Det kan vara ledare, chefer och administrativ personal som har en övergripande ansvar och styrning av verksamheten. Det kan också vara medarbetare inom olika avdelningar eller avsnitt som har specifika uppgifter för att bidra till verksamhetens framgång, kanske till och med inom personalavdelningen som ansvarar för rekrytering och personaladministrativa frågor. Personalen kan också bestå av en stab av experter och specialister inom olika områden, till exempel tekniker, jurister eller ekonomer, som stödjer organisationens arbete på sina respektive områden. Dessa experter kan vara både anställda eller frilansande konsulter som arbetar med organisationen under begränsade perioder. Termen 'personal' används oftast för att beskriva samlade människor som arbetar inom en organisation, där de olika grupperna samverkar för att uppnå organisationens mål. Det är helt enkelt den arbetskraft som behövs för att organisera, driva och fortsätta utveckla en verksamhet.
ersonal, prsonal, pesonal, peronal, persnal, persoal, personl, persona, eprsonal, presonal, pesronal, perosnal, persnoal, persoanl, personla, ppersonal, peersonal, perrsonal, perssonal, persoonal, personnal, personaal, personall