Synonymer till kontor

Synonymer till kontor

byrå, tjänsterum

Förklaring av kontor

Ett kontor är en plats där man bedriver administrativt arbete och där man hanterar papper, dokument och informationsflöde. Det är vanligtvis en arbetsplats för olika yrkeskategorier såsom administratörer, sekreterare och chefer. På ett kontor finns det olika rum för att utföra olika typer av uppgifter. Ett av dessa rum är byrån, där man ofta hittar arkivskåp, skrivbord och datorer. Byråer används för att organisera och förvara dokument och papper. Ett annat rum inom ett kontor är tjänsterummet, där enskilda personer kan arbeta ostört och fokuserat. Tjänsterummen är ofta utrustade med en skrivbordsplats och arbetsmaterial. I dessa rum kan man koncentrera sig på sina arbetsuppgifter eller ha möten med kollegor och klienter. Så både byråer och tjänsterum är viktiga delar av ett effektivt och funktionellt kontor.

Typos och felskrivningar av kontor

ontor, kntor, kotor, konor, kontr, konto, okntor, knotor, kotnor, konotr, kontro, kkontor, koontor, konntor, konttor, kontoor, kontorr

Föregående ord: kontinuerligt

Nästa ord: kontorist