En kontorist är en person som har anställning på ett kontor och utför administrativa uppgifter och sköter om olika kontorsarbete. En kontorist kan till exempel bistå med att svara i telefon, ta emot besökare, hantera post och hantera viktig information och dokumentation. Kontoristen är ofta ansvarig för att hålla ordning och struktur på kontoret och se till att allt fungerar smidigt. Ett liknande relaterat ord är skrivbiträde, som också arbetar på ett kontor och hjälper till med diverse administrativa uppgifter. Skrivbiträdet kan exempelvis hjälpa till med att skriva brev och rapporter, formatera dokument, göra korrekturläsning och hantera papper som kommer in och ut från kontoret. Både kontoristen och skrivbiträdet bidrar till att underlätta och effektivisera arbetet på kontoret.
ontorist, kntorist, kotorist, konorist, kontrist, kontoist, kontorst, kontorit, kontoris, okntorist, knotorist, kotnorist, konotrist, kontroist, kontoirst, kontorsit, kontorits, kkontorist, koontorist, konntorist, konttorist, kontoorist, kontorrist, kontoriist, kontorisst, kontoristt