Att koordinera innebär att samordna olika aktiviteter eller planer för att uppnå ett gemensamt mål. När man koordinerar tar man hänsyn till olika faktorer och tar beslut om hur man ska anpassa och harmonisera olika moment för att de ska fungera tillsammans på bästa möjliga sätt. Det handlar om att se till att olika delar av en process eller projekt samverkar smidigt och effektivt. Samordnandet kan involvera att fördela resurser, planera tidsscheman, kommunicera och samarbeta med olika parter för att uppnå önskat resultat. Genom att koordinera olika aspekter av ett projekt eller verksamhet kan man undvika dubbelarbete, minimera konflikter och maximera effektiviteten.
oordinera, kordinera, koodinera, koorinera, koordnera, koordiera, koordinra, koordinea, koordiner, okordinera, koordinera, korodinera, koodrinera, kooridnera, koordniera, koordienra, koordinrea, koordinear, kkoordinera, kooordinera, koorrdinera, koorddinera, koordiinera, koordinnera, koordineera, koordinerra, koordineraa