Samordna är att organisera och koordinera olika delar eller aktiviteter för att uppnå ett gemensamt mål. När man samordnar tar man hänsyn till olika faktorer, som tid, resurser och deltagare, för att se till att allt går smidigt och effektivt. Att samordna innebär att planera och sätta upp en övergripande struktur som gör det möjligt för olika delar att fungera tillsammans på ett harmoniskt sätt. Genom att samordna kan man undvika förvirring, dubbelarbete och konflikter, och istället skapa en välorganiserad och synkroniserad verksamhet. Koordinera är en närliggande term som också handlar om att organisera och ordna olika delar för att arbeta mot ett gemensamt syfte. Att koordinera innebär att skapa en enhetlig helhet genom att hantera olika aktiviteter och resurser på ett effektivt sätt. Att samordna och koordinera kan vara fundamentala färdigheter inom projektledning, teamarbete och verksamhetsplanering.
amordna, smordna, saordna, samrdna, samodna, samorna, samorda, samordn, asmordna, smaordna, saomrdna, samrodna, samodrna, samornda, samordan, ssamordna, saamordna, sammordna, samoordna, samorrdna, samorddna, samordnna, samordnaa