En reklamation är en formell åtgärd som en kund tar för att uttrycka missnöje eller klagomål på en vara eller tjänst som har köpts. Det kan vara en felaktig vara, en bristfällig produkt eller dålig serviceupplevelse som leder till att kunden vill få kompensation eller en lösning på problemet. Genom att göra en reklamation ger kunden företaget chansen att åtgärda felet och förbättra kvaliteten på sina produkter eller tjänster. Klagomål är ofta en del av reklamationsprocessen och kan vara upphovet till att en reklamation görs.
eklamation, rklamation, relamation, rekamation, reklmation, reklaation, reklamtion, reklamaion, reklamaton, reklamatin, reklamatio, erklamation, rkelamation, relkamation, rekalmation, reklmaation, reklaamtion, reklamtaion, reklamaiton, reklamatoin, reklamatino, rreklamation, reeklamation, rekklamation, rekllamation, reklaamation, reklammation, reklamaation, reklamattion, reklamatiion, reklamatioon, reklamationn